piątek, 6 stycznia 2017

Pokolenie Baby Boomers

Pewnego razu w prasie natrafiłam na sformułowanie - POKOLENIE BABY BOOMERS, które oznacza generację znudzonych i rozpuszczonych młodych ludzi niepamiętających wojny i wychowanych w dobrobycie w podmiejskich domkach ze starannie przystrzyżonymi trawnikami. Amerykanie wtedy kupowali masowo domy na przedmieściach, lodówki, pralki i inne cuda techniki. W gazecie nie było zbyt wiele napisane o tym pokoleniu, więc jak to ja postanowiłam zgłębić wiedzę i dowiedzieć się więcej na temat ludzi z 1946-1964 roku. Baby Boomers to pokolenie nagłego wzrostu urodzeń, które miało miejsce zaraz po wojnie.

Pokolenie Baby Boomers za młodu było pokoleniem buntu, sprzeciwiającym się obecnym na tamte czasu wartościom i mającym własne ideologie. Wtedy też powstawały między innymi ruchy wolnej miłości i pacyfizm. Boomersi jako jedno z pierwszych pokoleń miało większy kontakt z telewizją i z odbiornikami radiowymi, ponieważ właśnie w tamtych latach nowinki techniczne przeżywały wielkie BUM. Teraz przypomniało mi się jak mój dziadek opowiedział mi kiedyś pewną historię. Mama mojego dziadka nie mogła uwierzyć w to, że istnieje w innych krajach coś takiego jak telewizor, urządzenie pokazujące żywych ludzi z wydobywającym się głosem. Także wracając do tematu, Boomersi zachłysnęli się tym co zesłał im los, a bardziej sklepy i fabryki. Telewizja i radio miało bardzo duże znaczenie dla pokolenia Baby Boomers, ponieważ otwierało je na nowości, otaczającą ich rzeczywistość. Wcześniejsze generacje nie miały takich możliwości.

DO SUKCESU NIE MA WINDY, TRZEBA IŚĆ PO SCHODACH

To stwierdzenie idealnie pokazuje podejście pokolenia Baby Boomers do pracy i zdobywania szczytów w karierze zawodowej. Wg niego wszystko osiąga się dzięki ciężkiej pracy bez chodzenia na skróty. Takie postępowanie jest bardzo dobrze widoczne u naszych dziadków.

KOBIETA DO GARÓW, FACET SPONSOREM RODZINY

Ah jak świetnie pasuje! Wprost idealnie. Dla Boomersów kobieta miała zajmować się dziećmi, domem, gotować, prać, sprzątać, a mężczyzna miał dbać o finanse i godne utrzymanie swojej rodziny. Czy takie postępowanie jest dobre? Na pewno było skuteczne, patrząc na ludzi, którzy w taki sposób żyli. Ja uważam, że każdy sposób jest dobry jeśli jest tylko skuteczny :)

DZIECI I RYBY GŁOSU NIE MAJĄ

Boomersi uważali, że słowa nauczyciela są święte i należy wierzyć w każde słowo płynące z ich ust. Tak zostali wychowani i wyrastali w duchu autorytetu nauczyciela. Oczywiście nauczycieli powinno się szanować, ale czasem uczeń jest lepszy od mistrza i o tym każdy powinien wiedzieć - to moje zdanie i zapewne jeszcze wielu osób.


Baby Boomers to także najbogatsze pokolenie, ponieważ właśnie w tamtych latach 1946-1964 odnotowano największy wzrost zarobków dla klasy średniej. Wtedy także były największe możliwości na tak zwane "wybicie się" prowadząc własną działalność, jakieś przedsiębiorstwo.

Dla mnie pokolenie Baby Boomers ma wiele wad, ale nie można odmówić mu jednego. Ludzie umieli dążyć do celu, wspinać się na sam szczyt. Wiedzieli, choć może bardziej wierzyli w to, że mogą osiągnąć sukces własnymi rękoma i zazwyczaj go osiągali. To inspirujący ludzie i pod tym kątem należy brać z nich przykład.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz