piątek, 22 marca 2019

Dlaczego czytam KSIĄŻKI O WAMPIRACH

Bardzo często zadajecie mi pytanie - Jakie książki czytasz?
Nigdy jeszcze nie napisałam takiego postu, w którym określam swój literacki gatunek, ku któremu się pochylam, ale często w postach chcąc nie chcąc coś wspominałam na temat literatury, która jest bliska mojemu sercu. Wiecie, że lubię reportaże, biografie(szczególnie te o Marilyn Monroe) oraz kryminały, niemniej największą słabość kieruje ku książkom o wampirach. Wampiry fascynowały mnie od dawien dawna swoją nieśmiertelnością, wyrafinowaniem i intelektem. Już od dziecka nie mogła nie obejrzeć horroru, w którym występowały wampiry. Moja rodzina przymykała na to oko, bo wiedziała, że takie mam zainteresowanie i wcale nie boję się oglądać takie kino. Zaczęłam od filmowych horrorów, a następnie przerzuciłam się na literaturę z krwiopijcami. Przeczytałam wszystkie części Pamiętników Wampirów. Cała seria liczy aż 13 książek, więc w liceum naczytałam się jak nigdy. Później w prezencie dostałam bardzo grubą książkę o wampirach i chyba domyślacie się co to takiego 😈 Mowa jest o Sadze Zmierzch - Przed Świtem. I na tym poprzestałam, na dosyć długi czas czytanie opowiadań, powieści o umiłowanych dzieciach nocy. Przerzuciłam się na kryminały, ale od pewnego czasu brak mi było porządnie zakrapianej krwią książki. I idąc za ciosem zamówiłam klasykę horroru czyli DRAKULĘ.

Okładka jest w stylu gotyckim, gotykiem też pisana, więc idealna dla mnie. A co najważniejsze jest cudownym stylem napisana, wygodną dla oczu czcionką i ma niesamowitą fabułę. Filmową Drakulę znam na pamięć i uważam, że jest to bardzo dobry horror, niemniej jednak książka jest niesamowita i zachęcam każdego miłośnika horrorów z krwiopijcami do przeczytania jej. Obiecuję, że nie będziecie żałować. Książkę zakupiłam w Empiku za jedyne 16,90 zł. Musicie jeszcze doliczyć sobie koszty dostawy o ile zamawiacie kurierem do domu - tak jak ja to zrobiłam. Notabene zamawiałam jeszcze Wampiry Hollywoodu, ale niestety zamówienie nie zostało zrealizowane, a szkoda wielka, bo bardzo chciałam mieć tamtą książkę. Ale fakt faktem bardzo jestem zadowolona, że jestem posiadaczką Draculi, Brama Stokera.

Dlaczego czytam KSIĄŻKI O WAMPIRACH?

Lubię adrenalinę, dreszczyk emocji, a po trzecie lubię się czasem bać. Dla mnie dobry horror to taki, w którym są wampiry, akcja dzieje się w XVIII wieku we Francji bądź Wielkiej Brytanii, jest zamek, nastrojowy seks i soczyste ukąszenia. Poza tym horrory z wampirami mają nieodłączną nutę romansu bądź filmu erotycznego. Krew nie woda! 😈 Krew to życie, to energia, władza, pożądanie, seks. Dlatego tak bardzo lubię te filmy. Ale oczywiście tak jak napisałam we wstępie wampiry fascynowały mnie od dawna. W wieku buntu bardzo inspirowałam się w swoim wyglądzie nimi, chociażby tym, że nie opalałam swojej skóry, malowałam mocno oczy, a usta pozostawiałam blade, paznokcie zaś malowałam na ultrafiolet. Nosiłam srebro, czarne ciuchy, byłam chuda i pasjonowałam się ezoteryką. Wampiryczny styl nadal jest bliski mojemu sercu, ale nie tak jak kiedyś. Za to fascynacja pozostała i umiłowanie literatury i takiego kina również. Smucę się, ponieważ obejrzałam prawie wszystkie filmy z dziećmi nocy i nie wiem czy kiedykolwiek jakiś reżyser zrobi porządne kino z nimi. Jeśli miałabym polecić dobre filmy z wampirami to będzie to:

Dracula 2000
wszystkie części Sagi Zmierzch
Wir Sind Die Nacht czyli w polskim tłumaczeniu - Jesteśmy nocą
Wywiad z wampirem
Dracula
serial Pamiętniki Wampirów
Blade Wieczny Łowca
serial Buffy postrach wampirów

Mam nadzieję, że czymś się zainspirujecie 😈😈😈

Kończąc dzisiejszy post, który pisało mi się rewelacyjnie REWELACYJNIE chciałabym Was zapytać czy ktoś z Was zainteresowany jest wampiryzmem jako fetyszem bądź wampiryzmem energetycznym związanym z psychologią. Oczywiście także jestem ciekawa czy moi Czytelnicy czytują książki z wampirami czy może boicie się i odrzucacie taką literaturę.
Zachęcam do komentowania i dzielenia się swoją opinią.


Buziaczki i "ugryzki" w szyjki Wasze Kochani 👄😈👄😈 uhuhuhuhuhuh


Tymczasem.

8 komentarzy:

  1. zapomniałaś o "Underworld" chociaż tam nie tylko wampiry ale i wilkołaki ^-^ także lubiły podgryzać drugą stronę :P
    u mnie w kolejce jeszcze czeka serial "Chilling Adventures of Sabrina" pewnie by Ci się spodobał, ale jak nie obejrzysz to się nie dowiesz, jak coś to mam, możemy obejrzeć jeśli się nie boisz wilkołaków AUUUUUU ^-^ :)

    Nie tylko Ty lubisz krwiste klimaty, wiele artystów też czerpie inspiracje do swojej twórczości :
    https://www.youtube.com/watch?v=iqY1Frk545s

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie słucham Opowieści z Krypty, które mi wysłałeś ;) Dziękuję :)

      Widzę, że chcesz mnie zaprosić na nocny seans filmowy :P

      Usuń
  2. Myślę, że kiedyś uda się obejrzeć jakiś film razem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak Ci w ogóle na imię? :)

      Usuń
    2. Zapewne się domyślasz jak mam na imię, pamiętasz @gmail.com

      Usuń
    3. Ah... już się domyśliłam :P Nice :)

      Usuń
  3. Krwiste tematy :)
    Moje ulubione filmy w wampirzej tematyce to oczywiście Van Helsing i Dracula Untold.

    OdpowiedzUsuń