niedziela, 16 stycznia 2022

Łodzianka znająca słabo Łódź.

Dobry wieczór! ✋


Mam 28 lat i w Łodzi mieszkam od urodzenia. W swoim krótkim (nadal 😅😆😈) życiu byłam (i zwiedziłam) w prawie wszystkich miastach wojewódzkich Polski, więc mniej więcej wiem, które miasto czym może się poszczycić a co powinno zostać ukryte lub niewspomniane ha ha ha. Ale... jest jedno duże ALE, o którym powinnam wspomnieć. Jestem Łodzianką znającą słabo Łódź! 😂😂😂😂😂😂 Trochę to śmieszne ale bardziej żałosne, ponieważ każdy Łodzianin mieszkający w Łodzi powinien tę Łódź znać i to dobrze. Mamy czasy pandemii (mam swoje wnioski na temat tego czasu, ale to nie temat na dzisiejszy post) i nie wiem czy latem będę wyjeżdżać na wakacje poza granicę mojego kraju. W ogóle mój upadek ze schodków trochę mnie .... hmm... przygasił i jestem tak nastawiona niezbyt do życia, spotkań i nawet rozmów. Po raz kolejny już przekonuję się, że nie warto planować czegoś z wyprzedzeniem, bo Los czy tam Bóg się z tego śmieje. Warto płynąć z prądem i tyle. 

Tak sobie teraz siedzę w pozycji półleżącej i doszłam do wniosku, że fajnie by było ten czas wykorzystać na lepsze poznanie mojego własnego miasta, w którym mieszkam. A skąd taki pomysł? Z dwóch powodów. Na Instagramie napisał do mnie fotograf, który czyta mojego bloga i stwierdził, że fajnie by było gdybym także na Myślach Kobiety Wyzwolonej pisała artykuły o Łodzi. I troszkę poczułam taki niesmak do samej siebie, że... tej Łodzi nie znam zbyt dobrze aby o niej pisać. To jest pierwszy powód. Druga kwestia jest taka, że wiele osób (w tym ja) ciągle powtarza, że - "Łódź jest brzydka, to szare i depresyjne miasto, tu się żyć nie da i nie chce, miasto robotników, miasto meneli" i etc. . Większa ilość opinii na temat Łodzi jest niestety negatywna. Niemniej zdarzają się ludzie, którzy zakochani są w moim mieście. Myślę, że moja nienawiść (oj to za duże słowo, ale niech będzie) do Łodzi podyktowana jest tym, że ja po pierwsze tej Łodzi nie znam, po drugie ludzie, którzy nie lubią tego miasta wpłynęli po części na to co myślę o nim, a po trzecie nigdy nie starałam się zrozumieć tego miasta. A każde miasto ma duszę, którą trzeba odczytać, poznać, zrozumieć a wtedy można stwierdzić czy to nienawiść a może miłość. 





Co można złego powiedzieć o Łodzi to można, ale komunikacja miejska jest dobra i można wszędzie bez problemu się dostać. Niestety jazda taksówkami i samochodami w ciągu godzin szczytu i rano jest utrudniona. Naprawdę trudno czasem przejechać. Najszybciej dojechać można tramwajami. Polecam!




Tutaj jestem na Piotrkowskiej w Halloween 2021. Łódź słynie z tej reprezentacyjnej ulicy. Jest tutaj bardzo dużo różnych kawiarni, knajp, restauracji i sklepów. Każdy znajdzie coś dla siebie. Warto też podczas spaceru nią wejść w bramę i odkryć nowe miejsca i nowe smaki na mapie Łodzi. Czasem można się naprawdę pozytywnie zaskoczyć. 




To jest bardzo wygodna stylówka na spacery po mieście. A do tej torby zmieści się po prostu wszystko.




Ostatnio zakochałam się w różowych dodatkach 💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗.






Wracając do Łodzi chciałabym powiedzieć, że mam w planach (Bóg się śmieje 😆😆😆) poznać ją lepiej. Na pewno w tym roku chciałabym odwiedzić ZOO, w którym to nie byłam już z 5 lat (???), Ogród Botaniczny, Lunapark. Jako mała dziewczynka uwielbiałam chodzić do Lunaparku i wjeżdżać do Domku Strachów. Tak! Już jako dziecko kochałam horrory, fantasy i wszystko co magiczne. Nic się nie zmieniło. Chciałabym też wybrać się znowu na Popioły, ponieważ dosyć dawno tam byłam z Adamem i Wojtkiem. 

Niby wiele miejsc w Łodzi znam, ale też i dużo nie znam. Chciałabym poznać Łódź głębiej i dokładniej. Wtedy będę mogła więcej o niej napisać i stworzyć artykuł, który będzie wartościowy a nie napisany po macoszemu, bo to nie ma zbyt dużego sensu wtedy aby zabierać się za pisanie tutaj o moim mieście. Mam nadzieję, że może dzięki zapoznaniu się z Łodzią przestanę być do niej tak negatywnie nastawiona. Może czas najwyższy zrobić też prawko i trochę pozwiedzać samemu? Why not? 😎😎





Mam nadzieję, że dzisiejszy post Wam się podobał i... może mi coś doradzicie? A może ktoś z Was bardzo dobrze zna Łódź i wie co powinnam odwiedzić mieszkając tutaj? Jeśli tak to chętnie się dowiem.






Spokojnej nocy i dobrego nowego tygodnia Kochani!
Buziaczki,

Aleksandra 💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz