sobota, 27 maja 2023

Jesteśmy tylko raz w życiu

Żyje się tylko dwa razy. Mówią, że pierwszy raz żyjemy jak się urodzimy, a drugi raz gdy spojrzymy śmierci w oczy. A tak naprawdę JESTEŚMY TYLKO RAZ W ŻYCIU. Jeden jedyny raz mamy szansę na to aby być szczęśliwymi, spełnionymi ludźmi. Tylko raz mamy szansę przeżyć swoje życie tak jakbyśmy chcieli, zrobić to na co mamy ochotę, spełnić swoje marzenia i... cieszyć się tym życiem, które nam dano. Dostaliśmy największy prezent jaki można dostać - życie, a tak bardzo często je marnujemy, traktujemy jakbyśmy mieli czas na wszystko. A prawda jest taka, że mamy go znacznie mniej niż nam się wydaje. 







Dawno dawno temu usłyszałam cudowną myśl jakiegoś zapewne uczonego człowieka. A brzmiała ona tak: "Ucz się jakbyś miał żyć wiecznie, żyj jakbyś miał umrzeć jutro". Ludzie bardzo mało uwagi przykładają do nauki; czy to jeśli chodzi o zdobywanie wykształcenia, czy uczenie się na błędach i generalnie kształcenie się w sztuce życia. Zawsze byłam za tym aby się uczyć i pewnie dlatego próbowałam różnych ścieżek rozwoju. Przeszłam przez kosmetykę, polonistykę, stosunki międzynarodowe, niemcoznawstwo, romanistykę, germanistykę i terapię uzależnień - którą ukończyłam. Uważam, że my ludzie powinniśmy uczyć się aż do śmierci i stawać się coraz to lepszą wersją siebie, aby stojąc nad przepaścią życia być dumnymi z tego co zrobiliśmy. Powinniśmy robić, próbować, aby mieć tę piękną świadomość, że staraliśmy się nawet jeśli coś nam nie wyszło. Iść zawsze do przodu, nawet pełzając, nawet idąc na kolanach przez połowę życia, ale przede wszystkim posuwać się do przodu, raz za razem, krok za krokiem. Do przodu. Sztuką jest aby znaleźć siłę do życia, nawet jeśli nam jej brak. Powiem Wam, że jestem z tych ludzi, którzy nie wierzą gdy inni mówią, że się nie da, że nie można. Ja uważam, że zawsze można jak człowiek włoży w coś wiele wysiłku, motywacji, zapału i zawalczy. I nie jest to pusta paplanina. Byłam w swoim dość krótkim (póki co) życiu w różnych podbramkowych sytuacjach, które "zajeżdżały" mnie psychicznie i fizycznie. Czasem czułam się źle, podle, fatalnie i generalnie jak wrak człowieka, ale zrobiłam coś czego większość ludzi nie robi - wstawałam, otrzepywałam się, malowałam uśmiech szminką, nakładałam od nowa tusz do rzęs, który spływał raz za razem od płaczu, poprawiałam cycki i szłam do przodu. Upadałam i wstawałam, życie mnie rzucało na posadzkę, ale wstawałam i dalej od początku. I możecie mi wierzyć lub nie, ale czułam jakbym cała umierała, ale nigdy się nie poddawałam, bo poddanie oznacza śmierć za życia. Każdy może się położyć, płakać miesiącami i nie wstawać. Sztuka to znaleźć ten zapalnik, który zapali w nas taką małą świeczuszkę nadziei, że warto, że jest po co żyć, że nigdy nie należy się poddać. Nawet gdy jest tak źle, że wydaje się iż jest tylko jedno wyjście... . Nie każdy tak umie, nie każdy ma tyle siły życiowej aby tego dokonać i ja to rozumiem, bo nie wszyscy na tym globie są na tyle silnymi, aby walczyć z "demonami". Personalnie mogę Wam powiedzieć, że to nie przychodzi ot tak, samo. To ciężka praca nad sobą, zdobywanie wiedzy, czytanie wartościowych książek i wiara w to, że się uda. Bez wiary, że można tak naprawdę nic się nie uda. Zanim coś się ziści, to już trzeba uwierzyć, że właśnie to się zmaterializuje. Trudne, prawda? 









Jesteśmy tylko raz w życiu i nie wiemy czy mamy tego czasu tak dużo jak sądzimy, czy tylko kilka lat. Dlatego jeśli marzymy o czymś to... zróbmy to i nie zastanawiajmy się czy to ma sens, czy szkoda pieniędzy, co o nas ludzie powiedzą. Ludzie i tak zawsze gadają, więc kogo to obchodzi. Macie ochotę jechać do Meksyku to pojedźcie, chcecie pływać z rekinami to pływajcie, pragniecie uprawiać seksu na brzegu plaży przy samym morzu to zróbcie to i nie zastanawiajcie się czy ktoś z przechodniów obok Was wyśmieje czy zbeszta. To tylko Wasze życie i macie je jedno. Korzystajcie z niego mądrze, dobrze, bawcie się, cieszcie, bo ono tak naprawdę jest krótkie, ale jeśli będzie dobrze i godnie przeżyte, to ten jeden raz wystarczy, aby było dobre i najlepszym co dostaliście w prezencie. La vie est belle! 




Jesteśmy tylko raz w życiu. Pamiętajcie!






💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋💋


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz