środa, 22 marca 2017

Wszystko w życiu dzieje się po coś

W tym tygodniu wzięło mnie na refleksje, ale nie bez powodu, bo jak wiecie w moim życiu ostatnimi czasy niezbyt dobrze się dzieje, ponieważ wiele osób mnie rozczarowało, kilka zawiodło, kilka oszukało i straciłam całkowicie zaufanie do drugiego człowieka. Długi czas swojego życia nie ufałam ludziom, potem zaufałam i mam za swoje. Teraz wyznaję zasadę TABULA RASA i PATRZ KOMU UFASZ. To dwie dobre rady dla każdego, kto nie chce zostać oszukanym. Mój dobry znajomy kilka lat temu powiedział mi, że trzeba ufać, ale ograniczone zaufanie to najrozsądniejsze co możemy dla nas samych zrobić. I po latach widzę, że ma dużo racji, w tym co mi kiedyś powiedział. Dlatego czasem dobrze posłuchać kogoś kto ma te 2-7 czy 20 lat więcej, bo ma więcej doświadczeń, a wiadomo, że doświadczenie jest najważniejsze w naszym życiu. Niemniej nie wolno generalizować, że młody zawsze jest mniej doświadczony niż starszy, bo każdy człowiek w inny sposób żyje. 

Wszystko w naszym życiu dzieje się po coś. Te słowa powtarzam każdemu, z kim prowadzę rozmowę. Ja nigdy nie wierzyłam i nadal nie wierzę w przypadki czy zbiegi okoliczności, bo życie jest w rzeczywistości bardziej niezwykłe niż zwykłemu śmiertelnikowi się wydaje. Każdy z nas ma coś to wykonania w tym życiu i osoby, które w nim poznaje mają duże znaczenie, dlatego należy mieć oczy szeroko otwarte, wolny umysł i nie tylko słyszeć, ale przede wszystkim słuchać, aby usłyszeć. Każdy kogo Los stawia nam na drodze pojawia się w jakimś celu. Obojętnie czy jesteśmy z tą osobą rok, miesiąc czy tylko kilka dni, a nawet raz. Wszystko co się dzieje w naszym życiu ma wielkie znaczenie dla naszej egzystencji, tylko musimy nauczyć się to zauważać. Dlatego wspomniałam o niezwykłości życia. Patrząc możemy wiele zauważyć, ale trzeba być otwartym i gotowym na nowości jakie zsyła nam życie. Musicie zapamiętać, że nawet najmniejsza decyzja w naszym życiu ma wielkie znaczenie dla nas samych, a czasem i dla całego świata. Dowodem na potwierdzenie mojej tezy jest fakt, że matka Hitlera zanim go urodziła rozmyślała o podjęciu decyzji drastycznej, a mianowicie o aborcji. Popatrzcie gdyby matka Hitlera dokonała aborcji, to Hitler nie przyszedł by na świat i nie byłoby tego co było. Popatrzcie! jedna decyzja a wpłynęła na losy całej ludzkości. Dlatego każdy krok ma znaczenie i coś takiego jak przypadek lub zbieg okoliczności nie istnieje. 

Każdy krok doprowadził nas do punktu w jakim obecnie się znajdujemy. Co by było gdyby? Właśnie, znienawidzone przez wielu pytanie, ale w sumie jest to dobre pytanie. Jedna nawet najmniejsza decyzja zmienia nasze życie, dlatego czasem warto przełamać schematy i pójść na całość. Warto powiedzieć i zrobić coś wbrew sobie, bo bardzo często wyniki takiego postępowania są zniewalająco dobre. Kiedy osiągam sukces to właśnie przez to, że zaryzykowałam i postawiłam wszystko na jedną kartę. Raz się żyje. Nie wiem jak Wy, ale ja w szufladzie mam taką WISH LISTĘ, w której mam ze 100 punktów, które muszę zrealizować przed śmiercią. I cudowne jest to uczucie kiedy kolejną rzecz wykreślam z listy. Ludzie się stresują, boją, a czasem spróbujcie zrobić coś co byście chcieli. Nie patrzcie czy to wypada czy nie po prostu to zróbcie. Bo czemu nie? skoro nie żyjemy wiecznie, to po co się ograniczać? Trzymam kciuki za wszystkich Was, bądźcie szczęśliwi. Tymczasem. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz