niedziela, 22 października 2017

Jak żyć aby być szczęśliwym człowiekiem

Witajcie Kochani ✋mimo tego, że czuję się fatalnie, bo się rozchorowałam i to chyba dosyć na poważnie, bo mam zapchane zatoki, ogromny ból gardła, gorączkę i kości mnie bolą, to mimo wszystko postanowiłam napisać dzisiaj ten post, ponieważ zostałam zainspirowana przez jedną koleżankę z czasów gimnazjalnych. Monika pozdrawiam i dziękuję ❤👋

Jak żyć aby być szczęśliwym człowiekiem? Chyba każdy człowiek choć raz w życiu zadaje sobie to pytanie, ponieważ nie ma bardziej egzystencjalnego pytania niż właśnie to. Dzisiaj postaram się Wam odpowiedzieć jak to wygląda z mojej perspektywy. Zapraszam do lektury(mam nadzieję, że ciekawej).

1. Aby być naprawdę szczęśliwym człowiekiem należy nauczyć się nie oczekiwać od życia i innych niczego. To tylko nasze oczekiwania prowadzą nas do rozczarowań, nic więcej.

2. Nie należy niszczyć swojej osobowości i charakteru dla ludzi, którzy i tak nas zostawią. Mój brat kiedyś powiedział mi, że wykształcenie jest najważniejsze, ponieważ ono zostanie z nami do końca życia, a ludzie zawsze odchodzą. Po latach to widzę, że miał rację.

3. Zanim umrzemy, musimy żyć. Nie należy egzystować i czekać na urodziny, imprezę, która odbędzie się za kilka miesięcy, na wygraną w LOTTO, schudnięcie. To wszystko może nie nadejść nigdy. Należy żyć po prostu TERAZ. To mało odkrywcza rada, ale mało kto ją stosuje.

4. Zanim ocenisz, wysłuchaj. Ludzie zazwyczaj oceniają ot tak po prostu. Zapominają lub nie chcą dopuścić myśli, że każdy człowiek ma swoją historię, niekiedy bardzo smutną. Najsilniejszymi ludźmi są Ci, którzy przeszli bardzo dużo i umieją się nadal uśmiechać.

5. Żyj dla siebie. W tym punkcie trochę muszę się rozpisać. Pamiętam czasy gimnazjum. Wtedy byłam typową samotniczką, świetnie się uczącą, byłam fit(wtedy kiedy to nie było jeszcze modne), miałam zdrowie, entuzjazm, marzenia i pasję. Byłam bardzo szczęśliwą osobą, ponieważ żyłam dla siebie i realizowałam to o czym pomyślałam. Potem zaczęłam żyć dla innych i to był błąd. Chciałabym jeszcze kiedyś poczuć się tak jak czułam się w gimnazjum.

6. Wszystkie problemy mają sens i znaczenie dla naszego życia. To już powtarzam od początku istnienia mojego bloga. Wszystko w naszym życiu dzieje się po coś. Każde zdarzenie doprowadziło nas do tego punktu, w którym jesteśmy teraz. Wszystko miało sens, nawet jeśli sprawiło nam to wiele bólu.

7. Należy sobie uświadomić, że zawsze będziemy spotykali ludzi, dla których będziemy bez znaczenia, mimo że będą mówili nam, że jesteśmy dla nich kimś ważnym. W swoim życiu spotkałam wiele osób mówiących, jaka to ja jestem wspaniała, piękna, mądra i potrzebna i niezastąpiona. A co było później? Jeden mój błąd(niewielki jak szpilka) i zakończyli znajomość. Ludzie szukają kogoś bez skazy, a takich ludzi nie ma. Dlatego też, po latach, wielu latach zaczynam uważać, że coś takiego jak przyjaciel nie istnieje, chyba że jest zwierzęciem lub naszym rodzeństwem. Teraz pewnie ktoś się oburzy, ale trochę mam doświadczeń i wiem jak to życie potrafi bardzo dziwnie wyglądać. Niekiedy jest cholernie dziwne, ale chyba taki w nim urok.


Mam nadzieję, że doczytaliście do końca i skorzystacie z moich wskazówek. Być może już żyjecie według nich, być może się z nimi nie zgadzacie, a może też są tacy, którzy powiedzą to takie proste czemu jeszcze tak nie żyję. Mam nadzieję, że ten post komuś się przyda. Tymczasem.


PS. Teraz mogę ponarzekać? Czuję się barrrrrrrrdzo źle 😢😢😢 A jutro nowy tydzień... I to też jest dobry moment aby coś napisać. Człowiek póki jest zdrowy nie dba o swoje zdrowie, a jak zachoruje to zaczyna przysięgać, że będzie dobrze żył, jadł zdrowo, nie palił, ćwiczył i będzie dobry dla innych. Wiecie, że to najgorszy błąd przysięgać w cierpieniu? Wtedy oszukujemy samych siebie i innych. Po prostu nauczmy się doceniać nasze życie bez względu na to co się dzieje. Doceniajmy życie i tych, którzy nas szanują i wspierają. Twórzmy wokół siebie lepszą rzeczywistość, a Wszechświat za to nam podziękuje i odwzajemni nam swoim dobrem. Spokojnej niedzieli. Buziaki 👄❤👌

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz