wtorek, 10 grudnia 2019

John Atkinson Grimshaw czyli malarstwo, którym jestem oczarowana

Nieliczni wiedzą, że uwielbiam malarstwo Johna Atkinsona Grimshawa. Od dawna jestem oczarowana jego twórczością, ponieważ obrazy przedstawiają najczęściej miejskie pejzaże nocą. Grimshaw był angielskim malarzem wiktoriańskim, co dla mnie ma duże znaczenie, ponieważ ubóstwiam czasy wiktoriańskie w modzie, malarstwie i architekturze. Bardzo interesuje mnie właśnie ten czas w dziejach Wielkiej Brytanii. Bywa też tak, że w swoim wyglądzie inspiruję się modą z tamtej epoki, która była bardzo kobieca, kokieteryjna i niekiedy sprośna. Ale dzisiaj nie o modzie tylko o malarstwie. Co tu dużo mówić, to trzeba zobaczyć!

*Obraz jest zaczerpnięty z Internetu.

Jak Wam się podoba? Bo mnie bardzo! Sztuka Grimshawa podoba mi się dlatego, że na obrazach występuje dużo postaci, które dokądś zmierzają. Patrzą na coś, albo z kimś rozmawiają. Lubię kiedy obrazy są dynamiczne a jednocześnie bardzo spokojne. Podoba mi się też efekt niemalże sepii. Poza tym ten obraz jest bardzo retro co oczywiście dla mnie jest bardzo na plus.

*Obraz zaczerpnięty jest z Internetu.

Ten obraz również bardzo mnie uwiódł. Piękny! Mroczny, klimatyczny i powodujący, że chcę się zatrzymać i pomyśleć.

*Obraz zaczerpnięty jest z Internetu.

A to mój faworyt. I mamy znowu dynamikę ze spokojem. Dla mnie kwintesencja stylu wiktoriańskiego. Bardzo chciałabym być posiadaczką tego obrazu. Cudowny! ❤❤❤❤❤


Musiałam się z Wami podzielić twórczością Johna Atkinsona Grimshawa, ponieważ mało osób zna tego wybitnego artystę, a szkoda, bo jego malarstwo uspokaja, skłania do refleksji i pięknie wycisza. To nie są obrazy, na które się spojrzy i wszystko widać ot tak. Tu jest inaczej. Są postaci, które coś robią. Warto się przyjrzeć i w czuć w klimat.


Mam nadzieję, że dzisiejszy post również przypadł Wam do gustu, a także obrazy, którymi się z Wami podzieliłam. Swoją drogą ciekawa jestem czy znaliście wcześniej sztukę Grimshawa, czy jest to Wasz pierwszy raz kiedy spotykacie się z jego malarstwem. Zachęcam do komentowania i udzielania się w powstałej dyskusji 😇.


Tymczasem!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz