sobota, 17 marca 2018

Jak żyć 100 lat?

Jak żyć 100 lat? Nad tym pytaniem zastanawia się większość ludzi. Każdy liczy na cudowną pigułkę lub magiczny eliksir, ale... to tak nie działa. Druga sprawa jest taka, że żyć długo może większość, ale sęk w tym aby dożyć długich lat w zdrowiu i szczęściu. Czy jest to możliwe? TAK!
Zapraszam do lektury.

MAŁO JEDZ, DUŻO RÓB

Im mniej jemy czujemy się lżej i mamy więcej energii do działania. Nasz żołądek nie jest przeciążony, nie mamy wzdęć, bólu brzucha, mdłości, nadmiernych kilogramów, ani depresji! Jedzmy mniej i czas, który mamy w ciągu dnia wykorzystujmy na aktywność fizyczną. Nie oczekujmy od osoby, która całe życie leżała w łóżku, że nagle zacznie biegać. Tutaj sprawdza się najlepiej metoda małych kroczków. Znacie zasadę - Leżysz wstań, stoisz idź, idziesz biegnij!!!

JEDZ LEKKO, ŻYJ DŁUGO

Ostatnio przeczytałam książkę o odżywianiu naszego mózgu. W niej jest napisane, że posiłki jakie jemy powinny zawierać składniki, które jedli nasi pradziadowie i pierwsi ludzie na ziemi. Nikt nigdy nie słyszał o przetworzonym jedzeniu, jedzeniu z puszek, konserwach i innych wymysłach ludzkości. Aby odżywiać się w taki sposób trzeba sporo samozaparcia, dyscypliny i oczywiście chęci. Zmiana ciężkostrawnej diety na lekką jest trudną zmianą, ale dobrą. Przez 8 lat byłam wegetarianką i czułam się rewelacyjnie. Odkąd jem mięso wszystkie choroby spadły na mnie. Co więc powinnam zrobić? Odpowiedź jest prosta.

BĄDŹ AKTYWNY FIZYCZNIE

Mój dziadek mimo, że ma już 78 lat ma lepszą kondycję niż ja. A dlaczego tak jest? To proste. Mój dziadek pracuje odkąd skończył 15 lat, trenował gimnastykę, był bokserem. Teraz w swoim wieku codziennie spaceruje z psem, sam robi zakupy, sam sprząta, jest samowystarczalny a to duża zasługa tego, że cały czas jest w ruchu. Mój dziadek to przykład tego, że dużo ruchu, mądra dieta i pozytywne myślenie to sukces do osiągnięcia bardzo dobrego zdrowia.

ŚMIEJ SIĘ I CIESZ Z ŻYCIA

Każdy człowiek ma smutki i troski, ale nie każdy umie cieszyć się z tego co ma. Smutek w niczym nam nie pomoże, a dodatkowo może spowodować, że dojdziemy do takiego poziomu, który zwie się załamaniem emocjonalnym. Pamiętajmy, że zawsze znajdzie się ktoś kto jest w gorszej sytuacji od nas. Dlatego przestańmy mówić, że jesteśmy tacy nieszczęśliwi i mamy pecha. Co mają powiedzieć ci, którzy nic nie mają, a się cieszą?

NIE BĄDŹ SAMOTNY

Można być całe życie samemu, ale samotnym nie powinno się być nigdy. Nawet jeśli lubimy czasem spędzić czas samemu ze sobą. Człowiek jest istotą towarzyską i powinien każdego dnia z kimś się spotkać i spędzić czas na rozmowie, tańczeniu, spacerze czy wspólnych zakupach. Po drugie ludzie samotni żyją krócej, częściej umierają na zawały i udary. Samotność zabija.

DŁUGO ŚPIJ

Kiedyś spałam tylko 4 godziny na dobę i byłam wyspana, dzisiaj potrzebuję 9 pełnych godzin snu aby zregenerować siły. Im dłużej śpię tym wyglądam lepiej. Mimo, że mam tylko 24 lata to wiem, że w moim wieku młode kobiety już mają zmarszczki(szczególnie pod oczami). Mnie ten problem jeszcze nie dotknął, bo bardzo długo śpię. Mogę sobie na to pozwolić to śpię. Kilka lat cierpiałam na bezsenność(spałam 2h na dobę), więc teraz odsypiam zaległości. Każdemu polecam wcześniej położyć się spać, ponieważ sen naprawdę pomaga na wiele problemów.

UPRAWIAJ SEKS

Seks jest także dobry na wszystko. Jeśli nie mamy złamanej nogi i nie leżymy podłączeni do kroplówki to ten rodzaj aktywności fizycznej jest dla każdego. Seks cudownie działa na ból głowy, bóle brzucha, migreny, dotlenia wszystkie komórki organizmu i dodatkowo odmładza. Mam sąsiadkę, która mając 70 lat nadal uprawia seks. Pani Mirka wygląda zjawiskowo, jest zadbana, energiczna i ma ten błysk w oku. Nie kryje się z tym, że lubi tę aktywność, ponieważ dzięki temu jest w tak świetnej kondycji. Seks nie tylko ma zalety dla naszej fizyczności, ale w szczególności dla psychiki. Nic tak nie relaksuje, nie uspokaja jak seks. Jak ktoś pyta mnie o sport(wiecie, że nienawidzę sportu) to zawsze odpowiadam, że kocham tylko dwie dyscypliny - TANIEC I SEX. Dodatkowo te dwie kwestie bardzo często się łączą. Ale na to będzie kolejny post, na który serdecznie zapraszam.

BIERZ DŁUGIE, PACHNĄCE KĄPIELE

Kąpiel ma zdrowotne działanie, podobnie jak pobudzający zimny prysznic. Długie siedzenie w wannie zmiękcza naszą skórę gdy dodamy do wody olejki, olejki eteryczne i mleko! tak mleko takie ze sklepu ha ha. Raz do czasu można myć się w mleku, nawet jeśli ktoś uzna, że to rozrzutność to się umyjmy, bo efekty są zniewalające. Nie lubię myć się pod prysznicem(no chyba, że mycie połączone z seksem), ale dla mnie wanna jest numerem jeden jeśli chodzi o długie siedzenie w łazience. Spróbujcie jeśli jesteście posiadaczami wanny w Waszych łazienkach.


Jak widzicie punktów do długiego i zdrowego życia nie ma wcale tak dużo. Każdy może wykonywać te czynności. Najważniejsze jest też to aby pozbywać się stresu, który ma najbardziej negatywny wpływ na nasze zdrowie. Ten post pisałam z autopsji, ponieważ wiem co to stres, bezsenność i inne dolegliwości bólowe. Są ludzie, którzy nie chcieli mnie słuchać jak im to radziłam. A gdy spróbowali to powiedzieli - Olka, to działa. Ano działa, zawsze działa! Po prostu więcej zaufania. Jeżeli coś komuś polecam to nie polecam tego, bo o tym przeczytałam tylko dodatkowo to sprawdziłam na swojej skórze. Jestem bardzo sceptycznie nastawiona do wielu rzeczy dlatego sama muszę sprawdzić jak to się ma do efektów. Także zachęcam Was do życia w zdrowiu i szczęściu przez 100 lat - przynajmniej. Tymczasem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz